وبلاگicon
تفسیرقرآن

استاد درس خارج حوزه ضمن نقل روایتی از امام عسکری(ع) درباره نماز تصریح کرد: انسان عمدا از خدا فاغل نمی‌شود ولی گاهی شدت اشتغالات به امور دنیایی او را رها نمی‌کند و باید با عزم راسخی آنها را از خودش بکند.


ادامه مطلب

آیت‌الله روح‌الله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) حکیمیه تهران در تازه‌ترین جلسه تفسیر قرآن‌کریم به تفسیر آیه 36 سوره مبارکه بقره پرداخت که مشروح آن در ادامه می‌آید:


ادامه مطلب

تفسیر چه کارکرد‌هایی دارد و چرا قرآن تفسیر می‌‎شود. نگاهی به تاریخ تفسیر نشان می‌دهد، مفسران اولیه ضمن تدبر در قرآن، به دنبال غایات علمی و عمومی بوده‌اند.


ادامه مطلب

اگر در منبر رفتیم و مردم را متحول کردیم می‎توانیم بگوییم حق منبر را ادا کردیم، ولی اگر نتوانستیم، نمی‎توانیم بگوییم در این عرصه موفق شده‎ایم.


ادامه مطلب

مدیر مرکز تخصصی تفسیر حوزه، گفت: در عصر کنونی باید مراقب بت‌های زمانه که به نوعی در رسانه‌ها و سایت‌های انحرافی تجلی یافته، و اضمحلال نسل‌ها را نشانه گرفته، باشیم.


ادامه مطلب

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: آیه نور از آیات مشکله،‌ اعظم و اشرف آیات قرآن است که توحید خدا با آن اثبات می‌شود.


ادامه مطلب

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) با برشمردن دلایل بی‌حجابی در جامعه گفت: بی‌حجابی مجوز برای نگاه به نامحرم نیست و بر مرد و زن مسلمان همانند نماز فرض است که از آن اجتناب کنند.


ادامه مطلب

   کلینیک روح درمانی،مفسر برجسته قرآن شهر تهران هدف از خلقت را لقاء‌الله دانست و گفت: یک عمر می‌کوشیم که «ضاد» «وَلاَ الضَّالِّینَ» را خوب ادا کنیم، ای کاش گمراه «ضالین» نمی‌شدیم و یک صدم این باریک‌بینی را در خود حقیقت ضالین داشتیم.


ادامه مطلب

کلینیک روح درمانی،آیت الله ری شهری مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه گاهی خداوند با ضلالت، انسان را کیفر می‌دهد، گفت: اولین مجازات خدا این است که ارتباط او را با خود قطع می‌کند، اگر خداوند کسی را رها کرد، خود این مجازات است.


ادامه مطلب

کلینیک روح درمانی،آیت الله نمازی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: گاهی خداوند انسان‌ها را به خاطری گناهی که انجام داده‌اند به بهشت می‌برد؛ چرا که گناهی که انجام داده همیشه مقابل چشمان‌شان قرار دارد و همیشه از خدا طلب مغفرت می‌کنند.


ادامه مطلب
تفسیرقرآن , 588 بازدید 0

 کلینیک روح درمانی،به گفته آیت‌الله‌العظمی غروی علیاری، القاء بالاتر از وحی و الهام است و بالاترین کمال برای رسول خدا(ص) القائات الهیه است که فقط رسول اکرم(ص) به آن مرتبه مشرف شد.


ادامه مطلب
تفسیرقرآن , 723 بازدید 0

کلینیک روح درمانی،آیت الله وحید خراسانی با بیان اینکه تفسیر «یوم الدین» از مفسران غیرمعصوم ساخته نیست، بر اهمیت بازشناسی روایات معصومین(ع) درباره روز قیامت تاکید کرد.


ادامه مطلب

کلینیک روح درمانی،آیت‌الله ضیاء آبادی در توضیح معنای «قربة إلی الله» گفت: این‌قدر نماز خواندیم اما هر روز پژمرده‌ایم، چون این تقرب‌ها تقرب معنوی نیست، جان ما داروی تهذیب نفس و اخلاق می‌خواهد، اما چون فکرها آلوده است بیماری‌های فراوان داریم.


ادامه مطلب
تفسیرقرآن , 450 بازدید 0

کلینیک روح درمانی،آیت الله وحید خراسانی: با بیان اینکه روز قیامت روزی عجیب و دشوار است، گفت: بشر هنوز در اسرار بدن گیر کرده است، چه رسد به فهم قیامت و اهمیت آن، آن‌قدر است که پیامبر(ص) هم زمانش را نمی‌داند.


ادامه مطلب
تفسیرقرآن , 1214 بازدید 0

کلینیک روح درمانی،آیت‌الله ری‌شهری با بیان اینکه هر کس خیانتی کرد، روز قیامت همراه با خیانت محشور می‌شود، گفت: حکومت اسلامی علوی باید به معنایی که حضرت علی(ع) آن را نشان داد، نزدیک شود.


ادامه مطلب
تفسیرقرآن , 372 بازدید 0

آیت‌الله وحید خراسانی در تفسیر آیه 62 سوره یونس با بهره ‌مندی از بیانات حضرت ختمی مرتبت دو آفتی که همه دنیا به آن مبتلا هستند را بیان نموده‌‌اند.


ادامه مطلب
تفسیرقرآن , 775 بازدید 0

آیت الله غروی علیاری: متأسفانه مفسران خطرات روز قیامت را بیان نکرده‌اند، اجمالاً مطالبی گفته و از آن گذشته‎‌اند.


ادامه مطلب
تفسیرقرآن , 500 بازدید 0

 

حسرت فوت دیگر مساله ای است که هیچ گاه نمی تواند وصفی از شدت و سختی آن پیدا کرد؛ انسان در آن لحظات غرق در حسرت است، که چه می توانسته باشد و چه شده است.


ادامه مطلب
تفسیرقرآن , 593 بازدید 0

 

با این که وظیفه پیامبر هدایت‌گری است، اما خداوند تأکید می‌فرماید که اینگونه نیست که هر کسی شایستگی هدایت شدن را داشته باشد.


ادامه مطلب
تفسیرقرآن , 721 بازدید 0

 آیت الله وحید خراسانی با بیان اینکه انفاق عامل شکوفایی جامعه است، تاکید کرد: انفاق تنها به انفاق مادی و مالی منحصر نمی‌شود، بلکه سایر شاخه‌ها از جمله علم را در برمی‌گیرد.


ادامه مطلب
تفسیرقرآن , 565 بازدید 0

جلسه تفسیر خصوصی آیت‌الله العظمی غروی علیاری چهارشنبه، اول بهمن برگزار شد.گزیده این جلسه را در ادامه مشاهده نمایید.


ادامه مطلب

درباره ما

کلینیک روح درمانی
کلینیک روح درمانی درس اخلاق،تفسیر قرآن و معارف اسلامی ****همانطور جسم بیمار می شود و باید به طبیب مراجعه تا درمان شد روح نیز بیمار می شود و باید به طبیب روح مراجعه نمود تا درمان شد حال برای یک روح سیاه و بیمار دارو و درمان آن نزد علمای اخلاق و بزرگان دین است تا با احادیث و روایات روح بیمار را درمان و او را به سیر و سلوکی الی الله هدایت نمایند در یکی از جلسات استاد فقید آیت الله مجتهدی تهرانی این موضوع مطرح شد و همین امر باعث شد حقیر در سال 85 اقدام به تهیه و چاپ کتابچه چهل حدیث و اینک راه اندازی این وبلاگ نمایم. لذا از شما کاربران عزیز درخواست دارم نظرات و پیشنهادات خود را درج نمایید. امیرمحسن سلطان احمدی http://soltanahmadi.ir