وبلاگicon
کلینیک روح درمانی - مطالب ارسال شده توسط admin

استاد درس خارج حوزه ضمن نقل روایتی از امام عسکری(ع) درباره نماز تصریح کرد: انسان عمدا از خدا فاغل نمی‌شود ولی گاهی شدت اشتغالات به امور دنیایی او را رها نمی‌کند و باید با عزم راسخی آنها را از خودش بکند.


ادامه مطلب
معارف , ذکر , 1010 بازدید 1

سیدحسن نصرالله در دیدار با یکی از اساتید فقه دعایی را که با دست‌خط خودش نوشته و به توصیه بزرگان در زمان گرفتاری‌ها مکرر می‌خواند را هدیه کرده است.


ادامه مطلب

شیطان در فریب انسان‌ها می‌گوید: هنوز جوانی، وقت داری، راه داری، می‌توانی، توبه کن. چون خود خدا هم فرموده که توبه را قرار دادیم و پروردگار عالم هم توبه‌پذیر است، خود حضرت آدم هم توبه کرد.


ادامه مطلب

ساختن مسجد، از مستحبات مؤکد است و پاداشى بزرگ و ثوابى بسیار دارد. درباره اهمیت بناى مسجد احادیث فراوانى از طرق اهل بیت و اهل سنت رسیده است که اهمیت فوق العاده این کار را نشان مى ‌دهد.


ادامه مطلب

امام صادق(ع) می‌فرماید: برخی از مردم قرآن می‌خوانند که گفته شود: فلان کس قاری قرآن است، عده‌ای قرآن می‌خوانند برای بدست آوردن دنیا و خیری در اینها نیست و برخی هم قرآن می‌خوانند تا از آن در نمازشان و در شب و روزشان بهره ببرند.


ادامه مطلب

آیت‌الله روح‌الله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) حکیمیه تهران در تازه‌ترین جلسه تفسیر قرآن‌کریم به تفسیر آیه 36 سوره مبارکه بقره پرداخت که مشروح آن در ادامه می‌آید:


ادامه مطلب

قرآن، در تمامی زمينه ها و فضايل و كرامات و با در نظر گرفتن همه مصالح و جنبه های مادی و معنوی، از حقوق بشر سخن می راند. از ديدگاه قرآن، انسان، كرامت ذاتی دارد.


ادامه مطلب

عده اي هم عقايد را قبول دارند و هم احكام را مي پذيرند و عمل مي كنند. عده اي نه عقايد دارند و نه احكام را مي پذيرند. عده اي عقايد را قبول مي كنند ولي به احكام عمل نمي كنند. عده اي به عقايد معتقد نيستند ولي عملاً احكام را قبول مي كنند.


ادامه مطلب

تفسیر چه کارکرد‌هایی دارد و چرا قرآن تفسیر می‌‎شود. نگاهی به تاریخ تفسیر نشان می‌دهد، مفسران اولیه ضمن تدبر در قرآن، به دنبال غایات علمی و عمومی بوده‌اند.


ادامه مطلب
***درس اخلاق , 575 بازدید 0

 آیت الله نجفی تهرانی:خلوص در عبودیت عرفان می آورد، عرفان خشوع به همراه دارد و خشوع، عبودیت محض در برابر پروردگار ایجاد می کند، اخلاص موجب موفقیت انسان در مسیر بندگی خداوند است و می توان از آن تعبیر به شاه کلید موفقیت کرد.


ادامه مطلب

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در پاسخ به سؤال جمعی از طلاب حوزه علمیه قم درباره شبهه‌افکنی برخی‌ها در فضای مجازی علیه قرآن کریم پاسخ علمی مبسوطی ارایه کرد.


ادامه مطلب

اگر دیدید بعد از ماه رمضان، در رفتارها و کردارها و گفتارها تجدیدنظر کرده ‏اید، بدانيد كه لطف خدا شامل حال شما شده است، يعنی اگر داريم از خودمان مراقبت می‏ کنیم اين علامت آن است كه ما آمرزيده شده‏ ايم.


ادامه مطلب

اگر در منبر رفتیم و مردم را متحول کردیم می‎توانیم بگوییم حق منبر را ادا کردیم، ولی اگر نتوانستیم، نمی‎توانیم بگوییم در این عرصه موفق شده‎ایم.


ادامه مطلب

بیانات امام خامنه ای در خطبه های نماز جمعه تهران درباره استغفار واستفاده از فرصت ویژه ی ماه مبارک رمضان تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۶۷ وقتی تاثیر گناهان یک ملت مضاعف می شود...

مدیر مرکز تخصصی تفسیر حوزه، گفت: در عصر کنونی باید مراقب بت‌های زمانه که به نوعی در رسانه‌ها و سایت‌های انحرافی تجلی یافته، و اضمحلال نسل‌ها را نشانه گرفته، باشیم.


ادامه مطلب

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: آیه نور از آیات مشکله،‌ اعظم و اشرف آیات قرآن است که توحید خدا با آن اثبات می‌شود.


ادامه مطلب

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور درگفت وگو با سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، به بررسی نحوه هدایتگری قرآن وکانون نهایی شقاوت و سعادت انسان ازمنظر قرآن پرداخته است .


ادامه مطلب

زندگی انسان، آمیخته با مشکلات عجیبی است که اگر در مقابل آن شکیبایی به خرج دهد، قطعا پیروز خواهد شد و اگر بی صبری کند، هیچ گاه به مقصد نخواهد رسید؛ در حقیقت صبر، اوج احترام به حکمت خداوند است.


ادامه مطلب

در مورد قرآن و نحوه استفاده از آن نکاتی واجب است ونکاتی هم مستحب که برهر کسی که می خواهد قرآن را بخواند ویاآن را لمس کند باید آنها رامراعات کند.


ادامه مطلب

پیامبر(ص) فرمود: اگر کسی بین رکن و مقام هزار هزار سال عبادت کند ولی خدا را ملاقات کند در حالی که بغض امیرالمؤمنین را دارد، خدا او را به یک وضعیت بسیار بد می‌کشد و وارد جهنم می‌کند.


ادامه مطلب

قرآن به سر گرفتن و توسل به آن اختصاصی به شب قدر ندارد، چنانکه در روایتی از امام رضا(ع) می‌خوانیم که هنگامی که به سبب مشکلات حزن و اندوه شدیدی تو را فراگرفته دو رکعت نماز بخوان سپس قرآن را بردار و بر روی سرت قرار بده.


ادامه مطلب

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) با برشمردن دلایل بی‌حجابی در جامعه گفت: بی‌حجابی مجوز برای نگاه به نامحرم نیست و بر مرد و زن مسلمان همانند نماز فرض است که از آن اجتناب کنند.


ادامه مطلب

روح‌الامین فقط یک بار در سال و آن هم لیلةالقدر است که به زمین می‌آید، به قدری زمین باعظمت می‌‌شود که همه از عرش به زمین می‌آیند و بناست همه مقدّرات، نه فقط مقدّرات من و شما، همه مقدرات خلقت، روی زمین رقم بخورد.


ادامه مطلب

کلینیک روح درمانی،آیت‌الله ناصری از اساتید اخلاق می‌گوید: اینکه ما خدا را دوست داریم یعنی هر چه را گفت عمل کنیم مانند انجام واجبات، ترک محرمات آن هم برای خود خدا نه برای خودنمایی. در این صورت خداوند حجاب‌های ظلمانی را از وجود ما برطرف می‌کند.


ادامه مطلب
حکایات اخلاقی , 814 بازدید 0

امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه است که انجام آن جامعه را از گناه دور می کند و ترک آن موجب نزول بلا می گردد؛ این دو دستور دین، واجب فراموش شده ای هستند که با توجه به اینکه وجوب آنها کفایی است، عدم انجام آن موجب گناه همه افراد جامعه می شود.


ادامه مطلب
حکایات اخلاقی , 413 بازدید 0

کلینیک روح درمانی،مرحوم آیت الله بافقی چندین مرتبه با دولت رضا خان مخالفت کرد تا جایی که دولت پهلوی او را به زندان انداخت، اما  وضعیت زندان از گریه ها، ناله ها، مناجات و عبادات این مرد بزرگ یک مرتبه متحول شد و به صورت مسجد درآمد؛ جمع زیادی از زندانیان تائب شدند و در اول وقت به امامت ایشان نماز جماعت می خواندند.


ادامه مطلب
حکایات اخلاقی , 447 بازدید 1

کلینیک روح درمانی،آیت الله سید جمال الدین گلپایگانی می فرمود:من در دوران جوانى كه در اصفهان بوده‌ام، استادم دستور داده بودند شبهاى جمعه به قبرستان تخت فولاد بروم و در عالم مرگ و ارواح قدری تفكّر كنم و مقدارى هم عبادت كنم و صبح برگردم.


ادامه مطلب
حکایات اخلاقی , 359 بازدید 0

کلینیک روح درمانی،مرحوم ملکی متوجه می شود که صدای شیون خانه را پر کرده، از اطاق خود بیرون می آید. می بیند جنازه پسرش در کنار حوض افتاده است. رو به زنها می کند و می گوید: ساکت! در خانه مهمان داریم!


ادامه مطلب

درباره ما

کلینیک روح درمانی
کلینیک روح درمانی درس اخلاق،تفسیر قرآن و معارف اسلامی ****همانطور جسم بیمار می شود و باید به طبیب مراجعه تا درمان شد روح نیز بیمار می شود و باید به طبیب روح مراجعه نمود تا درمان شد حال برای یک روح سیاه و بیمار دارو و درمان آن نزد علمای اخلاق و بزرگان دین است تا با احادیث و روایات روح بیمار را درمان و او را به سیر و سلوکی الی الله هدایت نمایند در یکی از جلسات استاد فقید آیت الله مجتهدی تهرانی این موضوع مطرح شد و همین امر باعث شد حقیر در سال 85 اقدام به تهیه و چاپ کتابچه چهل حدیث و اینک راه اندازی این وبلاگ نمایم. لذا از شما کاربران عزیز درخواست دارم نظرات و پیشنهادات خود را درج نمایید. امیرمحسن سلطان احمدی http://soltanahmadi.ir