وبلاگicon
آیت الله وحید خراسانی:بشر در کشف اسرار بدن ناتوان است چه رسد به قیامت
تفسیرقرآن , 450 بازدید 0

کلینیک روح درمانی،آیت الله وحید خراسانی: با بیان اینکه روز قیامت روزی عجیب و دشوار است، گفت: بشر هنوز در اسرار بدن گیر کرده است، چه رسد به فهم قیامت و اهمیت آن، آن‌قدر است که پیامبر(ص) هم زمانش را نمی‌داند.

آیت‌الله‌العظمی حسین وحید خراسانی، 19 فروردین 94در درس تفسیر خود در مسجد اعظم در تفسیر آیه «وَ إِذَا قِیلَ لهَمُ اتَّقُوا مَا بَینَ أَیْدِیکُمْ وَ مَا خَلْفَکمْ لَعَلَّکمْ تُرْحَمُونَ»(آیه 45 یاسین) گفت: مراد از «ما بین ایدیهم» پیش رو و مراد از «ماخلفکم» برزخ و قیامت کبری است.
وی افزود: مرحله اول، مرگ است و مرحله بعدی را برزخ تشکیل می‎دهد و برزخ سه امر را شامل می‌شود؛ اول وحشت، دوم وحدت و سوم غربت و البته باید دانست در اینجا، منتهی علیه، یوم البعث است و خداوند دارای دو رحمت مطلقه و خاصه است.
بسم الله؛ سه اسم از هزار اسم خدا

وی گفت: ذات قدوس او نیز دو اسم دارد، اول الرحمن و دوم الرحیم؛ در بسم الله از هزار اسم خداوند فقط سه اسم ذکر شده است. یعنی الله، رحمن و رحیم ولی رحمت عامه لابشرط است.
این مرجع تقلید بیان کرد: رحمت خدا ارجی از عمل ماست. دلیل این رجا آن است که آن رحمت عامه به تعبیر قرآن، وسعت کل شی است و همه انسان‌ها در روز اول از یک نطفه نجس و پلید بوجود آمدند و خدا بود که این نعم و اعضا را به انسان هدیه کرد که به این رحمت رحمت عامه می‌گویند ولی رحمت خاصه بشرط است.
وی گفت: شرط در قرآن و در سوره یاسین بیان شده است. پس از اینکه دو تقوای پیش و پس از رو خاص شد انسان را شامل رحمت می‎کند. بشر چندین هزار سال است که در تشریح بدن بحث و تحقیق می‎کند ولی هنوز اسرار پیاز مو که بر سر ما می‎روید کشف نشده است که چرا روزی سیاه است و روزی سفید.
رحمت خاصه خدا اکسیر اعظم است

آیت الله وحید خراسانی اظهار کرد: اگر این رحمت این چنین است رحمت خاصه چیست؟ رحمت خاصه، اکسیر اعظم است که یک قطره اش انسان را متحیر می‎کند. امام صادق(ع) به جابربن حیان این اصل را یاد دادند و جابر به این حقیقت رسید که از تار موی انسان اکسیر اعظم را مهیا کند؛ یعنی آیا این رحمتی که مشروط و خاص است،
وی گفت: مرجع رفتار و علم انسان کتاب و سنت است. ما تنها از قیامت خبری شنیده‎ایم اولا این امر به حدی مهم است که احدی، حتی عقل کل نیز از آن روز و ساعت و هنگام بروز و ظهور آن خبر ندارد؛ اگر بخواهیم طلیعه آن را بیابیم باید به قرآن رجوع کنیم.
قیامت یوم عظیم و کبیر است

این مفسر قرآن عنوان کرد: دو تعبیر در قرآن وجود دارد که یکی تعبیر عظیم است و دیگری تعبیر کبیر؛ در حقیقت آن ذات قدوسی که همه چیز ما در مقابل او حقیر است و هر بزرگ و عظیمی در نظر او صغیر است، از آن روز بزرگ چنین یاد می‎کند که«إِنِّی أَخَافُ إِنْ عَصَیْتُ رَبِّی عَذَابَ یَوْمٍ عَظِیمٍ»(آیه 15 سوره انعام) یا این آیه که می‎فرماید «وَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنِّی أَخَافُ عَلَیْکُمْ عَذَابَ یَوْمٍ کَبِیرٍ؛(آیه3سوره هود)این روز عندالله عظیم و عندالله کبیر است.
این مفسر قرآن بیان کرد: آن وقت این عظمت در خود قرآن بیان شده است که «یَا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمْ إِنَّ زَلْزَلَةَ السَّاعَةِ شَیْءٌ عَظِیمٌ؛(آیه یک حج)» خود زلزله او که فاتحه روز قیامت است شی عظیم است و پس از آن نوبت به خود آن روز می‌رسد.
وی گفت: عظمت و وحشت این روز به حدی است که وقتی تعلق مادر به فرزند یک امر ذاتی و فطری است دیگر در آنجا این امر صدق نمی‎کند و مادران فرزندان خود را فراموش می‎کنند.
این مرجع تقلید در تفسیر آیه «یومَ تشهَدُ علیهم ألْسِنَتُهُمْ و أیدیهم»(آیه 24 نور) تصریح کرد: آن روز، روزی است که دست و زبان و پا و چشم ما علیه ما شهادت می‎دهند و این شهادت دیگر جزیی و مقطعی نیست بلکه کل کارهایی که با اراده ما توسط این اعضا انجام شده است توسط این اعضا بیان می‎شود.
وی یادآور شد: بعد از این هم کار به اینجا ختم نمی‎شود بلکه همه انسانها تا دین خود را ادا نکنند آن رهن آزاد نمی‎شود و هر شخصی به آن چه کرده است رهین است و متاسفانه همه ما در خواب به سر می‎بریم و از این رهن و دین آگاه نیستیم.

ایکنا

برچسب ها

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

درباره ما

کلینیک روح درمانی
کلینیک روح درمانی درس اخلاق،تفسیر قرآن و معارف اسلامی ****همانطور جسم بیمار می شود و باید به طبیب مراجعه تا درمان شد روح نیز بیمار می شود و باید به طبیب روح مراجعه نمود تا درمان شد حال برای یک روح سیاه و بیمار دارو و درمان آن نزد علمای اخلاق و بزرگان دین است تا با احادیث و روایات روح بیمار را درمان و او را به سیر و سلوکی الی الله هدایت نمایند در یکی از جلسات استاد فقید آیت الله مجتهدی تهرانی این موضوع مطرح شد و همین امر باعث شد حقیر در سال 85 اقدام به تهیه و چاپ کتابچه چهل حدیث و اینک راه اندازی این وبلاگ نمایم. لذا از شما کاربران عزیز درخواست دارم نظرات و پیشنهادات خود را درج نمایید. امیرمحسن سلطان احمدی http://soltanahmadi.ir