وبلاگicon
***درس اخلاق

شیطان در فریب انسان‌ها می‌گوید: هنوز جوانی، وقت داری، راه داری، می‌توانی، توبه کن. چون خود خدا هم فرموده که توبه را قرار دادیم و پروردگار عالم هم توبه‌پذیر است، خود حضرت آدم هم توبه کرد.


ادامه مطلب
***درس اخلاق , 575 بازدید 0

 آیت الله نجفی تهرانی:خلوص در عبودیت عرفان می آورد، عرفان خشوع به همراه دارد و خشوع، عبودیت محض در برابر پروردگار ایجاد می کند، اخلاص موجب موفقیت انسان در مسیر بندگی خداوند است و می توان از آن تعبیر به شاه کلید موفقیت کرد.


ادامه مطلب

اگر دیدید بعد از ماه رمضان، در رفتارها و کردارها و گفتارها تجدیدنظر کرده ‏اید، بدانيد كه لطف خدا شامل حال شما شده است، يعنی اگر داريم از خودمان مراقبت می‏ کنیم اين علامت آن است كه ما آمرزيده شده‏ ايم.


ادامه مطلب

پیامبر(ص) فرمود: اگر کسی بین رکن و مقام هزار هزار سال عبادت کند ولی خدا را ملاقات کند در حالی که بغض امیرالمؤمنین را دارد، خدا او را به یک وضعیت بسیار بد می‌کشد و وارد جهنم می‌کند.


ادامه مطلب

روح‌الامین فقط یک بار در سال و آن هم لیلةالقدر است که به زمین می‌آید، به قدری زمین باعظمت می‌‌شود که همه از عرش به زمین می‌آیند و بناست همه مقدّرات، نه فقط مقدّرات من و شما، همه مقدرات خلقت، روی زمین رقم بخورد.


ادامه مطلب

کلینیک روح درمانی،آیت‌الله ناصری از اساتید اخلاق می‌گوید: اینکه ما خدا را دوست داریم یعنی هر چه را گفت عمل کنیم مانند انجام واجبات، ترک محرمات آن هم برای خود خدا نه برای خودنمایی. در این صورت خداوند حجاب‌های ظلمانی را از وجود ما برطرف می‌کند.


ادامه مطلب

کلینیک روح درمانی،آیت‌الله روح‌الله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) حکیمیه تهران در تازه‌ترین جلسه اخلاق خود به موضوع «مراقبه» با تکیه بر هیچ‌کس از خواطر نفسانی و شیطانی، در امان نیست، پرداخت که مشروح آن در ادامه می‌آید.


ادامه مطلب

کلینیک روح درمانی،آیت‌الله جوادی آملی از جمله کسانی است که به طور مفصل درباره حکمت و فلسفه اعمال عبادی دین مبین اسلام سخن گفته است. آنچه در ادامه می‌خوانید به بیان «ذکر و انواع آن» می‌پردازد که برگرفته از بیانات این عالم فرزانه است.


ادامه مطلب

کلینیک روح درمانی،آیت‌الله ضیاءآبادی در توصیه‌ای به خبرنگاران گفت: دروغ نگوئید، دروغ، گناه است و برای انسان مفسده می‌آورد. دروغ نباشد، هرچه واقع باشد بگویید. البته اگر واقعیت‌ها هم مُفسد باشد نقل نکنید؛ واقعیاتی که تعلیم‌کننده است و معرفت می‌آورد.


ادامه مطلب

 کلینیک روح درمانی،آیت‌الله روح‌الله قرهی مدیر حوزه علمیه امام مهدی(عج) حکیمیه تهران در تازه‌ترین جلسه اخلاق خود به موضوع «مراقبه» با تکیه بر بعد از فکر گناه، چه کنیم تا مبتلای به آن نشویم؟ پرداخت که مشروح آن در ادامه می‌آید.


ادامه مطلب

کلینیک روح درمانی،آیت الله مظاهری در توصیه های شش گانه ای به معتکفین، تصریح کردند: اعتکاف مانند ساير عبادات، باید برای رضای خدا انجام شود و ثمرة آن، رسیدن به لقای الهی باشد. اگر کسی برای هدف کمتر و کوچکتری معتکف شود، قطعاً ضرر کرده است.


ادامه مطلب

کلینیک روح درمانی،آیت الله ضیاءآبادی:الفاظ دعا برای انسان کاری نمی‌کنند، همین را بفهمیم که خدا می‌بیند تا گناه نکنیم، هر جا هستید آیه «أَلَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى» را بخوانید تا پرهیزگار و فقیه شوید، نمی‌خواهد دعایی را صد بار و هزار بار بخوانید، عاقل هستید از خدا حیا کنید.


ادامه مطلب

کلینیک روح درمانی،آیت‌الله جوادی آملی از جمله کسانی است که به طور مفصل درباره حکمت و فلسفه اعمال عبادی دین مبین اسلام سخن گفته است. آنچه در ادامه می‌خوانید به موضوع «اعتکاف و حکمت‌های آن» می‌پردازد که برگرفته از بیانات این عالم فرزانه است.


ادامه مطلب

کلینیک روح درمانی،مرحوم آیت‌الله آقامجتبی تهرانی از سالکان و اساتید اخلاق است که توصیه‌ها ورهنمودهای ایشان در بسیاری از موارد می‌تواند برای ما راهگشا باشد.

با توجه به اهمیت ماه رجب و جایگاه آن برای درک بهتر ماه مبارک رمضان، توصیه‌هایی از این عالم فرزانه در ادامه می‌آید.


ادامه مطلب

کلینیک روح درمانی،آیت الله قرهی در جلسه درس اخلاق خود گفت: عالم ذر، عالم پذیرش است و عالم صلب، عالم تحقیق در حال به حال شدن است و عالم رحم، عالم پرورش است و عالم دنیا، عالم عمل است و عالم برزخ، عالم تکمیل به خیر یا شرّ است، البته تکمیل نه برای من و شما، بلکه از دنیا برایمان می‌آید و در آن‌جا دیگر دستمان کوتاه است ؛ که این نکات را اولیاء خدا بیان می‌فرمایند و ما به موقع به آن‌ها می‌پردازیم - و عالم قیامت، عالم جزاست که یا جزای به خیر است و یا شرّ.


ادامه مطلب

کلینیک روح درمانی،استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی ها امت رسول اکرم(ص) گفت: امت حضرت، امتی مورد رحم بوده که خداوند عنایت ویژه ای به آن دارد، البته فعلیت پیدا کردن این عنایت زمانی اتفاق می افتد که مسلمانان در راه حق پایداری و استقامت داشته باشند.


ادامه مطلب

درباره ما

کلینیک روح درمانی
کلینیک روح درمانی درس اخلاق،تفسیر قرآن و معارف اسلامی ****همانطور جسم بیمار می شود و باید به طبیب مراجعه تا درمان شد روح نیز بیمار می شود و باید به طبیب روح مراجعه نمود تا درمان شد حال برای یک روح سیاه و بیمار دارو و درمان آن نزد علمای اخلاق و بزرگان دین است تا با احادیث و روایات روح بیمار را درمان و او را به سیر و سلوکی الی الله هدایت نمایند در یکی از جلسات استاد فقید آیت الله مجتهدی تهرانی این موضوع مطرح شد و همین امر باعث شد حقیر در سال 85 اقدام به تهیه و چاپ کتابچه چهل حدیث و اینک راه اندازی این وبلاگ نمایم. لذا از شما کاربران عزیز درخواست دارم نظرات و پیشنهادات خود را درج نمایید. امیرمحسن سلطان احمدی http://soltanahmadi.ir