وبلاگicon
ماه رجب در بیان آیت الله مجتبی تهرانی

کلینیک روح درمانی،مرحوم آیت‌الله آقامجتبی تهرانی از سالکان و اساتید اخلاق است که توصیه‌ها ورهنمودهای ایشان در بسیاری از موارد می‌تواند برای ما راهگشا باشد.

با توجه به اهمیت ماه رجب و جایگاه آن برای درک بهتر ماه مبارک رمضان، توصیه‌هایی از این عالم فرزانه در ادامه می‌آید:

دعاهای ماه رجب را بخوانید بسیار آموزنده است. بعد هر نمازی بگویید «یا مَنْ یُعْطى‏ مَنْ سَئَلَهُ،‌ یا مَنْ یُعْطى‏ مَنْ لَمْ یَسْئَلْهُ»؛ هر کسی که از تو سؤال می‌کند و کسی هم که درخواست نکند، عطا می‌کنی.

عجیب است دعاهای ماه رجب. «یا مَنْ یَمْلِکُ حَوائِجَ السّائِلینَ،‌ و یَعْلَمُ ضَمیرَ الصّامِتینَ»؛ تو مالک حاجت حاجتمندان هستی و اسرار خاموشان را می‌دانی. خداگونه بشنو!

ماه رجب از ماه‌های بسیار بزرگ است، فرصت بسیار خوبی است. از پیامبر اکرم(ص) روایت شده است: در بین ماه‌ها، ماهی افضل از ماه رجب نیست؛ این قدر این ماه با فضیلت و شریف است که امام صادق(ع) در روایتی از حضرت رسول(ص) نقل می‌کند که ایشان می‌فرمایند: ماه رجب، ماه استغفار امت من است و بزرگترین درخواست در این خصوص، آمرزش گناهان است.

سپس حضرت ادامه می‌دهند: این ماه را «اصب» گویند ماه رجب «رجب الاصب» است در این ماه، رحمت الهی زیاد بر سر بندگان ریزش می‌کند.

پیغمبر اکرم(ص) می‌فرماید: در این ماه بسیار بگویید: «اَسْتَغْفِرُاللّهَ وَ اَسْئَلُهُ التَّوْبَةَ». ما حاجت‌های زیادی از خدا می‌خواهیم اما یک چیزهایی در درون داریم که نمی‌توانیم بر زبان بیاوریم؛ گاهی از شدت شرمندگی است و گاهی هم از روی غفلت. آیا خدا باید ببیند ما چه بر زبان جاری می‌کنیم، این است، خیر!

فارس

برچسب ها

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

درباره ما

کلینیک روح درمانی
کلینیک روح درمانی درس اخلاق،تفسیر قرآن و معارف اسلامی ****همانطور جسم بیمار می شود و باید به طبیب مراجعه تا درمان شد روح نیز بیمار می شود و باید به طبیب روح مراجعه نمود تا درمان شد حال برای یک روح سیاه و بیمار دارو و درمان آن نزد علمای اخلاق و بزرگان دین است تا با احادیث و روایات روح بیمار را درمان و او را به سیر و سلوکی الی الله هدایت نمایند در یکی از جلسات استاد فقید آیت الله مجتهدی تهرانی این موضوع مطرح شد و همین امر باعث شد حقیر در سال 85 اقدام به تهیه و چاپ کتابچه چهل حدیث و اینک راه اندازی این وبلاگ نمایم. لذا از شما کاربران عزیز درخواست دارم نظرات و پیشنهادات خود را درج نمایید. امیرمحسن سلطان احمدی http://soltanahmadi.ir