وبلاگicon
انسان نباید تنها مادیات را نعمت خداوند بداند

حجت الاسلام والمسلمین علی مؤیدی استاد اخلاق حوزه علمیه قم 23 اسفند93 در جلسه اخلاق مسجد علی مرتضی(ع) قم با بیان این که طبیعت انسان به سوی دنیا تمایل دارد اما فطرت او رو به سوی ملکوت متمایل است گفت: انسان در حال حرکت بین دنیا و ملکوت است.

 

وی با اشاره به ضرورت تبعیت انسان از فطرت افزود: پیروی از خواسته های فطرت، انسان را در زمان مرگ و پس از آن پشیمان نمی کند، فطرت انسان او را به سمت خوبی ها برده و سبب سعادتمندی می شود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به لزوم پرهیز انسان از ظلم کردن اظهار داشت: انسان باید تلاش داشته باشد تا به دیگران به ویژه نزدیکان ظلم نکند، افراد باید از خداوند بخواهند که به آنان قدرت گذشت و چشم پوشی بدهد.

 

وی ادامه داد: دل انسان حرم خداوند است، از همین رو باید از کینه ها، حسادت و دیگر رذایل خالی شود تا او بتواند از ظلمات به سوی نور حرکت کرده و به مقامات عالیه برسد؛ دنیا همانند باتلاق و قیرستان است که انسان باید با تمام سختی ها از آن عبور کند؛ خوش به حال کسی که با گوش دادن به ندای فطرت خود دنیا را رد می کند و عزیز خداوند می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین مؤیدی ابراز داشت: انسان باید از فرصت ها استفاده کرده و جهات الهی را در کارهای خود لحاظ کند؛ جوانان که دارای نشاط بیشتری هستند باید از برکات و آثار بسیار اوقات سحر بهره ببرند، اگر این چنین شود موفقیت آنان سرعت پیدا می کند.

 

وی با بیان این که خداوند دائما در حال بخشش است، خاطرنشان کرد: متأسفانه انسان فقط پول و مادیات را ملاک نعمت ها قرار می دهد اما به دیگر نعمت ها توجهی ندارد؛ انسان باید کار خیر را به گونه ای انجام دهد که دیگران از آن خبر دار نشوند، اگر این چنین شد همین کارهای خیر انسان را در قیامت نجات می دهد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان گفت: خداوند برای بخشش های خود منت نمی گذارد؛ عطا نکردن خداوند به معنای ظلم او به انسان ها نیست به دلیل این که هیچ انسانی بر خداوند حقی ندارد.

رسا

برچسب ها

ارسال نظر

کد امنیتی رفرش

نظرات ارسال شده


  1. آبجی رضوان : سلام

    ان شاءالله همانطوری باشیم که خدا میخواهد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

درباره ما

کلینیک روح درمانی
کلینیک روح درمانی درس اخلاق،تفسیر قرآن و معارف اسلامی ****همانطور جسم بیمار می شود و باید به طبیب مراجعه تا درمان شد روح نیز بیمار می شود و باید به طبیب روح مراجعه نمود تا درمان شد حال برای یک روح سیاه و بیمار دارو و درمان آن نزد علمای اخلاق و بزرگان دین است تا با احادیث و روایات روح بیمار را درمان و او را به سیر و سلوکی الی الله هدایت نمایند در یکی از جلسات استاد فقید آیت الله مجتهدی تهرانی این موضوع مطرح شد و همین امر باعث شد حقیر در سال 85 اقدام به تهیه و چاپ کتابچه چهل حدیث و اینک راه اندازی این وبلاگ نمایم. لذا از شما کاربران عزیز درخواست دارم نظرات و پیشنهادات خود را درج نمایید. امیرمحسن سلطان احمدی http://soltanahmadi.ir